In oktober 2014 maakte ik deel uit van de internationale blogcampagne; “Blog Island #MaltaisMore“. Vanuit “iambassador” worden er jaarlijks meerdere campagnes georganiseerd waarbij (inter)nationale reisbloggers worden uitgenodigd om een bepaalde bestemming te ontdekken.
Deelname Malta is More campagne
Ik ben in oktober afgereisd naar het eiland Gozo waar ik vier dagen in een farmhouse verbleef met drie andere bloggers. De kracht van een marketingscampagne als deze is dat verschillende disciplines bij elkaar komen, zoals een fotograaf, een blogger en een vlogger. Iedere deelnemer creëert unieke content in zijn of haar eigen vakgebied en tegelijkertijd kan men sparren met de overige deelnemers in het “bloghuis“.
Deze nieuwe opzet van marketingcampagnes inspirereert daarnaast ook nog eens alle partijen, van lokale media tot de bestemming zelf en van bloggers tot aan hun doelgroep en lezers.
Check het “Blog Island #MaltaisMore” project dat iambassador heeft georganiseerd in samenwerking met Malta Tourism Authority voor meer informatie.
Campagne statistieken – Malta is More
In totaal hebben 72 bloggers deelgenomen aan het “Blog Island #MaltaisMore” project, verspreid over het eiland Malta en Gozo in het voor- en najaar van 2014:
- 302 miljoen ‘opportunities-to-see’ op social media
- bereik van 7.6 miljoen via social media accounts
- 1500 foto’s op Instagram
- 6 videos
- 250+ blog posts and counting