Ondernemers tip, Moneymonk dé keuze voor de ZZP’er

Wil jij online boekhouden en ben je op zoek naar een goede en persoonlijke MoneyMonk review? Lees dan snel verder want ik vertel je precies wat er zo fijn is aan MoneyMonk, zoals de MoneyMonk app, wat de MoneyMonk kosten en waarom MoneyMonk dé tool is voor ZZP’ers in plaats van bijvoorbeeld Moneybird.

MoneyMonk review

MoneyMonk review, online boekhouden

Ondernemer zijn is niet bepaald een makkie. Naast het feit dat je een aardige werkdruk hebt zal je zelf alle administratie zelf onder handen moeten nemen. Gelukkig zijn er verschillende programma’s te vinden die het net even wat makkelijker voor je maken. MoneyMonk is één van deze programma’s. In dit artikel laten wij je zien wat  MoneyMonk is, wat de voordelen zijn en waarom juist dit programma dé keuze is om jouw online administratie bij te houden.

Goed, laten we maar eens beginnen bij het begin. Wat is MoneyMonk vraag je je af? Zoals je hierboven al kort hebt kunnen zien is MoneyMonk aan te merken als een online boekhoudpakket. MoneyMonk is speciaal bedacht voor startende zelfstandigen die wel wat hulp kunnen gebruiken bij het online boekhouden.

In het systeem kan je onder andere jouw facturen opslaan, je totale BTW afdracht zien, je bonnetjes bewaren en je urenregistratie bijhouden. Dit maakt online de administratie bijhouden een stuk eenvoudiger dan via een programma als Excel. Een boekhoudsoftware als MoneyMonk maakt het in principe mogelijk om de algemene boekhouding en administratie zelfstandig in te vullen.

Ik beveel MoneyMonk aan omdat ik jou ook een makkelijke boekhouding gun! Het werkt echt superhandig en het is een makkelijk boekhoudprogramma speciaal voor ZZP’ers! Facturatie, btw-aangifte, urenregistratie, ritregistratie, inclusief handige App voor op je telefoon (ideaal je maakt en een foto van je netwerklunch onderweg, upload hem en de kassabon kan weg) en bijna iedere  boekhouder en/of accountant kan ermee werken. Vraag dat laatste wel even van tevoren.

Wil jij ook eens kijken of MoneyMonk iets voor je is? Sluit een proefabonnement af via mijn persoonlijke link en jij ontvangt het eerste jaar 25% korting en ik een Bol.com cadeaukaart ter waarde van €25,-. Als jij ook weer mensen uitnodigt omdat je enthousiast bent geef jij iemand weer een korting cadeau en ontvang je zelf €25,-. Ik heb al €75,- aan Bol.com cadeaubonnen want ik heb al twee vrienden enthousiast gemaakt die MoneyMonk nu ook gebruiken.

*Kies ook voor online boekhouden met MoneyMonk,probeer 30 dagen gratis!

MoneyMonk review, ZZP Tool voor online boekhouden

De voordelen van MoneyMonk review

Met MoneyMonk kan je jouw boekhouding dus eenvoudig regelen. En ook fijn, MoneyMonk werkt samen met alle Nederlandse banken. Dus of je nu bij de ING, Rabobank of KNAB zit, je kan je zakelijke bankrekening (ik zit bij KNAB) makkelijk koppelen aan MoneyMonk en zo al je transacties direct verwerken in je online boekhouding.

Nu vraag je je waarschijnlijk wel af wat de belangrijkste voordelen van MoneyMonk zijn. Ik heb het wat makkelijker gemaakt door de belangrijkste voordelen even voor je op een rijtje te zetten in deze uitgebreide MoneyMonk review:

• Een prettige interface – het grootste voordeel van MoneyMonk is het feit dat zij veel aandacht besteden aan de gebruiksvriendelijkheid van de software. Door de prettige interface is het dan ook geen probleem om je weg te vinden binnen het systeem. Binnen no time begrijp je wat je moet doen en waar je wat op kunt slaan. De logische indeling zorgt ervoor dat je alles erg snel kunt vinden tijdens het gebruik van de site.
  • Een all-in one service – met MoneyMonk is het mogelijk om alles bij te houden wat je maar bij moet houden voor jouw zelfstandige ondernemen. Dit betekent niet alleen de urenregistratie, maar ook de BTW afdracht of de totale inkomsten die je hebt geboekt binnen een bepaald jaar. Met behulp van deze informatie wordt het een stuk eenvoudiger om jouw belastingaangifte in te vullen als het zover is.
  • MoneyMonk app – het kan natuurlijk voorkomen dat je onderweg bent en even een bonnetje wilt scannen. Met MoneyMonk is dit geen enkel probleem, je hebt namelijk een mobiele app tot je beschikking. Middels deze app kan je gewoon een foto maken van je bonnetjes. Zo hoef je niet meer met allerlei losse bonnetjes aan de haal te gaan. Ook kan je jouw uren onderweg even registreren.
  • Gratis proefversie – om ervoor te zorgen dat je geen spijt hebt van je abonnement is het met MoneyMonk mogelijk om een gratis proefversie aan te vragen. Deze gratis proefversie duurt 30 dagen lang en biedt je alle functies die je ook bij de betaalde variant aantreft. Je zit uiteraard niet aan een abonnement vast. Is MoneyMonk niets voor jou dan kan je altijd opzeggen na de 30 dagen.
  • MoneyMonk kosten – indien je ervoor kiest om gebruik te maken van MoneyMonk voor de boekhouding dan ben je over het algemeen erg weinig geld kwijt. Je kunt als starter al voor rond de €18,- per maand gebruik maken van de software. Na de eerste 6 maanden wordt er rond de €25,- in rekening gebracht, minder dan andere vergelijkbare. https://www.moneymonk.nl/ebooks/1
  • MoneyMonk e-books – wil je meer weten over een bepaald onderwerp? Bijvoorbeeld over hoe je je BTW aangifte moet doen in MoneyMonk? Je kan altijd een ticket inschieten naar de support afdeling van MoneyMonk maar er zijn ook hele handige MoneyMonk e-books geschreven.

Denk je na het lezen van deze MoneyMonk review, ja dat wil ik ook, probeer het dan nu 30 dagen gratis en kies ook voor online boekhouden met MoneyMonk!

Moneymonk kosten en app

MoneyMonk vs. Moneybird review

Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf dus geen Moneybird maar ik ken wel veel ondernemers die wel Moneybird hebben. Toen ik zover was om over te stappen van mijn ouderwetse Excel sheet naar een online boekhoudprogramma heb ik gekeken naar de beste opties die het beste bij mij passen.

Die vraag die ik had, die vraag zie ik nog steeds dagelijks voorbij komen, namelijk; ‘of het handiger is om te kiezen voor MoneyMonk of voor Moneybird‘? De software van MoneyMonkis echt speciaal bedoeld voor alle zelfstandigen die wel wat hulp kunnen gebruiken bij online boekhouden. Hier is de software dan ook volledig op afgesteld.

Dit in tegenstelling tot Moneybird, deze boekhoudsoftware is namelijk bedoeld voor zowel ZZP’ers als reguliere rechtsvormen als een BV en een NV. In principe is het zo dat de diensten die Moneybird biedt ook te vinden zijn bij MoneyMonk.

MoneyMonk is echt dé keuze als je online boekhouden een stuk makkelijker wilt maken dan voorheen. Door de prettige interface en de toegankelijke factuurregistratie wordt het een fluitje van een cent om het overzicht te behouden. Neem snel een kijkje op de site om het huidige aanbod aan pakketten in te zien. Denk je na het lezen van deze MoneyMonk review, ja dat wil ik ook, probeer het dan nu 30 dagen gratis.

*Kies ook voor online boekhouden met MoneyMonk!

MoneyMonk review online boekhouden

MoneyMonk vs. E-boekhouden review

Zoals ik hierboven al zei heb ik na mijn onderzoek direct voor MoneyMonk gekozen. Naast Moneybird zijn er ook ondernemers die kiezen voor E-boekhouden. De mogelijkheden van E-boekhouden zijn vooral erg populair voor ondernemers die een webshop of een reguliere winkel runnen. Dit komt met name door het feit dat E-boekhouden de mogelijkheid biedt om je webshop te koppelen. Indien je een zelfstandige bent die zijn of haar administratie eenvoudig wilt bijhouden dan is MonkeyMonk de meest voor de hand liggende optie om voor te kiezen.

De hoge mate van gebruiksvriendelijkheid zorgt ervoor dat MonkeyMonk ook voor beginners prettig is om in gebruik te nemen. Daar komt bij dat MonkeyMonk over meer tools beschikt om je goed op weg te helpen voor een nauwkeurige administratie.

Hoewel de vergelijking MonkeyMonk vs. E-boekhouden uiteindelijk een persoonlijke keuze is om te maken weet ik zeker dat je als zelfstandige bij Monkeymonk aan het juiste adres bent. Dit is niet voor niets dé software voor iedereen met een eigen onderneming.

Ondernemers tips van Henriette Bokslag

Wat vind je van mijn MoneyMonk review?

*Let op: genoemde prijzen kunnen afwijken, dit artikel is in januari 2021 geschreven.
**In dit artikel staan zogenoemde affiliatie links vermeld. Klik jij op een van de linken dan weet de aanbieder dat je ze gevonden hebt via bureaubokslag.nl. Als dank voor het doorsturen ontvangen wij een kleine commissie of als dank voor het doorsturen ontvangen wij een cadeaubon. Jij betaalt niets extra’s en altijd dezelfde prijs als dat je niet op een van de linken geklikt zou hebben. Door het klikken op de linken support je mij en kan ik jou gratis van de beste ondernemers tips blijven voorzien. Voor meer informatie verwijs ik naar de privacy pagina en disclaimer informatie.